Viime viikolla kodissamme päästiin purkamisen ja kuivatuksen sijasta rakentamistöihin. Vahingon korjaaminen nopeutti vuoden päähän suunniteltuja huoneistoremontteja, joten suunnittelemista onkin riittänyt. Ihan hyvin ollaan kaiken touhun keskellä pärjätty, vaikka Juha tänään totesikin, ettei keittiön valmistuttua lähde enää koskaan ulos syömään.

Hommien sujumista on edesauttanut hommiin saatu ammattitaitoinen porukka. Lassila & Tikanojan vahinkosaneerauspalvelu on hoitanut työtään hienosti ja usein kotipihalla onkin allaolevan kuvan mukainen näkymä pitkin päivää.

Keittiön lattiaan asennettiin lattialämmitys ja sen jälkeen on tehty valutyöt laattalattian pohjalle. Jos homma olisi sujunut suunnitelmien mukaan, olisi laattalattia jo valmis. Huomasimme kuitenkin Juhan kanssa, että sisään valmiiksi kannetut laatat olivat väärät. Ne menivät sitten vaihtoon. Onneksi niitä ei oltu ehditty vielä kiinnittää. Niiden oikeiden odottelussa menee sitten ainakin ensi viikon alkuun.

Keittiön ja eteisen välinen seinä on nyt korjattu. Keittiötä kanssamme hyvällä ammattitaidolla ja mukavalla palvelulla suunnitellut Katja Flygare kävi viikolla tekemässä viimeiset tarkistusmittaukset. Niiden jälkeen suunniteltu kalusto lähti tilaukseen ja sen odotellaan olevan asennusvalmiina neljän viikon kuluttua. Katjan kanssa hyvän yhteistyön sujumista on edesauttanut myös se, että Katjan perheessäkin asustaa working cockeri :) Kiireisen aikataulun vuoksi lähempi tutustuminen molempien koiriin on jäänyt vielä tekemättä, mutta siihen löydämme vielä aivan varmasti aikaa.

Laattatöiden viivästymisen aikana asennettiin olohuoneeseen ja eteiseen laminaattilattia. Yllä olevasta kuvasta näkee näkymän keittiöstä olohuoneeseen.

Arkielämä kaikkien näiden kuvioiden keskellä on sujunut ihan ok. Koirien kanssa on ulkoiltu kuten ennenkin, mutta Muun treenaaminen kokeisiin jäi huomattavsti suunniteltua vähäisemmäksi. Harmillista syksyllä tehtyjen suunnitelmien suhteen, mutta aina eivät asiat vain niiden mukaan suju.

Kun on saanut tehdä työtä sujuvien ammattilaisten kanssa (mukaan lukien oma vakuutusyhtiömme If ), niin huonoihin palveluihin ja tuotteisiin reagoi herkemmin. Kielteistä palautettakin on tullut laitettua virallisia kanavia pitkin eteenpäin. Blue1:n viime keskiviikon Helsingin paluulennolla käyttämän lentokoneen takaosassa oli käsittämättömän kova meteli. Lentokonehenkilökunta pyysi minua asiasta mainitsemisen jälkeen laittamaan palautetta heidän nettisivujensa kautta. Istuivat itse kuulosuojaimet päässä ja kärsivät metelistä useampien lentojen aikana varmasti minua enemmän.

Kännykkä lähti eilen takuukorjaukseen. Viime syyskuussa ostetusta Nokia E52 kännykästä irtosi navigointinäppäin! Kysyivät, olenko pudotellut kännykkää tai tehnyt sille jotain muuta väkivaltaa. Kerroin käyttäneeni sitä, kuten aiempiakin puhelimiani, joissa näppäimet ovat pysyneet laitteessa kiinni. Muistin mukaan tämä ei ole edes koskaan pudonnut lattialle, kuten ne muut. Tätä edeltävä kännykkä meni takuupalautukseen kokonaan, koska näppäinten alla ei ollut sitä toimintoa, mikä siellä olisi pitänyt olla. Esimerkiksi puheluun ei voinut vastata lainkaan vihreää luuria painamalla. Eräänkin kerran kirosin, kun puhelin soi, enkä saanut puhelua yrityksistäni huolimatta avattua! Varauduin nyt takuukorjauksen aikana tulevaan ja ostin itselleni varakännykän.

Onneksi pakkanen näyttäisi hieman hellittävän ja kevätaurinko lämmittää mukavasti. Mukavanoloinen remonttimieskin saatiin meille töihin tekemään loput, omin kustannuksin tehtävät remonttityöt. Niiden jälkeen koti onkin aivan erilainen kuin ennen. Sitä hetkeä odotellessa :)